Friday, February 8, 2013

How To Add Favorite Contacts To Home Screen


Bila kita tertinggal HP... hamba Allah yang jumpa hanya boleh bantu untuk telefon orang yang terdekat dengan kita. Tapi kalau mereka kenal suami dan anak-anak.. boleh juga untuk cari nama dalam senarai "contacts". Macam mana kalau tak ada clue?  mungkin letak MyLuv atau nickname yang manja-manja untuk anak-anak.. susahkan ..

Betul tu nasihat Pn. N... kita kena letakkan dalam ICE "In Case of Emergency" atau contact yang bermula dengan "AA" supaya sentiasa berada dalam senarai teratas di dalam Contacts kita. Cadangan yang bagus "Husband-ICE" atau "AAHome".

Pn.J pun bagi satu idea yang bagus.. letakkan nombor telefon "favorite" atau ICE di HP Home Screen. Itu yang dibuatnya dan mudah untuk :
1- kita sendiri nak buat panggilan kepada favorite contacts
2- jika ada kecemasan, hamba Allah yang nak membantu.. contohnya telefon kita tertinggal atau kita sendiri dalam keadaan kecemasan, beliau boleh buat panggilan kepada orang terdekat kita dengan mudah.

Terima kasih pada Pn.N dan Pn.J atas nasihat dan cadangan yang diberikan. Pengalaman banyak mengajar kita .. dan mereka tidak pernah lokek untuk berkongsi dengan rakan-rakan.


How to Add Favorite Contacts To Home Screen.

 Lets us utilize the functions in our smartphone.  For our own benefits.

0-  Make a space in your Home Screen.
1-  Click and hold (as you want to add widgets). Once the Menu "Add to Home" appear as shown in screen (1), then choose "Shortcut".
2-  Select "Direct Dial" as in screen (2). Then choose your favorite contact from the Contacts list.
3-  It will appear as in screen (3).

Easy right?!  With one touch you it will call direct to the person. 
Remember! you have to repeat to add next contacts.

p/s: tq Pn.J.

~Bidadari

No comments:

Post a Comment