Saturday, September 22, 2012

Jadi ibu semuda 12thn

Apa dah jadi!!!! Ya Allah,  berilah keselamatan kepada diriku...anak-anak perempuanku dan saudara -saudara perempuanku di mana mereka berada. ... Mereka juga jiranku...adik/-beradikku, kawan pejabatku, kenalanku...dan anak-anak perempuan mereka jua.

Tidak perlu kita nak tuju org tu..org ni... Nampaknya byk sebab bulan salah ibubapa. ..bulan salah undang-undang...semua telah terletak...ibubapa cikgu dan undang-undang dah ada...dah dilaksanakan...tapi jika diri mengikut ckp Syaitan Yang Direjam...itulah...

Ini berlaku bila anak perempuan terlalu rapat dan dibiarkan rapat dengan kawan lelaki.. Biar kita nampak kuno...lain mahupun berbeza...apa sajalah orang nak kata apa... Jakun? Tak vogue? Tak sporting? WHATEVER!...

Kalau dah jadi bunci macam ji...hilang dara diusia muda atas nak jadi "ibubapa yg kelas dan sporting" tak berguna satu sen pun... Tak da lagi turn back. Betul tak?

Salah satu kesah yang diceritakan oleh budak 12thn...dia terjebak sebab dia dan rakan kawan lelakinya menonton prono di youtube dan nak mencuba... Hmm

Cukup cukup lah..yg sudah sudah... Sekarang kita tengok ke depan... Kadang kadang dengan sifat naif dan tiada ilmu. ..

Baru je semalam...sampai ke pagi tadi... Anak dara besarku duk pujuk nak g Sunway Lagoon dengan geng ramai-ramai... Nampaknya cubaan untuk mendapat izin sepwrti yabg dijangkakan... Sorry...awak masih di bawah umur..tiada supervision org tua.

Seperti juga dijangka..muncunglah anak daraku tu.. Tak apalah sayang...muncung sekarang...mummy daddy sayang awak. Dia mungkin malu nak bagitahu kawan-kawannya sebab dia tak dpt izin..dah beria-ia mereka merancang...nak ke Sunway Pyramid lah..
Akhirnya...hehehhe lepas dah almost 10am...muka dengan senyum datang bagitahu CANCEL sebab ramai ibubapa yang tak beri izin. ALHAMDULILLAH.

Sebelum apa yang kita buat..fikirlah masak masak utk kebaikan semua...

Sayang anakku


No comments:

Post a Comment