Sunday, February 6, 2011

Anje makin membesar

keceriaan

malu

gaya
main masak-masak dengan puspus
[tq puspus melayan kerenah Anje yang membuli puspus..walaupun jantan tidak ego untuk teman Anje]

Bagi bidadari menjadi ibu dan bapa..adalah anugerah yang amat berharga... dengan 4 budak kenit dirumah memang riuh rendah.. bidadari dan suami cuba mengisi sedikit masa yang ada utk bersama-sama mereka.. huh.. dengan adanya broadband..wifi di rumah.. kesebukan diri bukan saja di pejabat tapi juga di rumah... apa lagi.. chat, WatsApp, YM, GTalk, FB...huh mcm-mcm...
dugaan tu.

Anje Yasmeen pun dah makin besar,.. byk demand.. jadi sambil melayan kerenah Anje yg kipoci tu kena juga melayan yang lain sama... sementara kita sihat, segar...bidadari cuba luangkan masa dengan anak-anak yang kecil... (bidadari ni sembang utk kawan-kawan yang anak-anak sebaya ni)..bila mereka dah masuk sekolah menengah... nak bermain masak-masak bersama... bermain lari-lari di padang sama-masa dah tak ada lagi... dari umur mereka 0 - 10 tahun inilah untuk kita luangkan masa..kesebukan bukan alasan...tak kira buat ibu atau bapa.
hehehehe mesti ada yang kata boleh le.. sekarang bidadari dirumah.. betul betul.. tak tipu.. tapi memang sibuk dirumah.. tak ada masa nak tengok CSI, NCIS ke.. curi-curi masa je.. itu pun bukan hari-hari.,.. Apa pun ini akan menjadi peringatan untuk bidadari bila dah masuk ofis balik...Jangan mare ye...

Bidadari selalu cakap dengan suami ... kita akan rasa rindu masa sekarang berlari di padang main tuju kasut, bola sepak.. buaian... insyaAllah kerinduan ini akan terbayar dengan memori yang kita ada... mungkin tidak byk masa (sepenuh hari) tapi sedikit itu biarlah bermana tiada wang ringgit dapat membeli masa-masa /memori itu.

Dengan cerita anak-anak di blog/fb kawan-kawan menunjukkan kebahagiaan kehadiran anak-anak itu dlm dunia kawan-kawan bidadari. Alhamdulillah... suka bidadari baca dan dengar pasal anak-anak kawan-kawan punya kerenah.

p/s: Bencilah pembuangan bayi dan pembuang bayi

No comments:

Post a Comment