Tuesday, February 8, 2011

Akibat biar baby nangis

Ini cerita Bidadari nak share dengan kawan-kawan. Di kawasan perumahan Bidadari ada seorang budak yang terencat ...sedih tengok budak tu.. pretty ...budak perempuan anak mix mat saleh + melayu. Maknya melayu. Dia dilahirkan normal tapi kerena ibubapanya nak buat style mat saleh .. jadi masa dia baby dia tidur bilik sendiri..diajar cara barat bila baby nangis dibiarkan aje.. nanti dia senyap... sekali budak tu panas badan dan nangis lama sampai tarik.. kejadian itu menjadikan budak perempuan tu terencat sampai sekarang.

Ibubapa yang kaya sekarang gajikan nurse professional untuk menjaga budak tu. Tapi bila difikirkan apa jadi dengan masa depan dia kan.. sedih kan... kerana kita .. apa salahnya kalau kita attend kepada anak kita yang kecil... bukan dia akan kecil sampai bila-bila..

Ini merupakan pengajaran buat semua yang kita boleh share sama-sama. Masa Natasha, Jimo dan Ajeem kecil... Natasha 4thn, Jimo 2thn.. Ajeem 0thn.... semua je bangun malam utk minum susu dan tukar diapers... Tuhan tu maha Agong... sesungguhnya sampai sekarang Bidadari masih tak mampu untuk fikir macam mana jaga mereka waktu malam.. siang bangun awal masak pergi kerja balik petang, gi padang... Tasha bangun setiap 2 jam... Jimo dan Ajeem setiap 1.5jam dan masa jimo dan ajeem bangun pula tak sama.. Masa berlalu dengan penuh memori... :)

2 comments:

  1. Oh...teramat bangang parents itu....tak rasa bersalah kah???

    ReplyDelete
  2. itu la kalau rasa nak jadi org barat sangat sampai kan sanggup gadai apa yg ada...

    anak tu bukannya selamanya bayi... setakat umur dah masuk 1 1/2 thn.. habis la bayi nye... banyak la akai pulak. betul tak

    ReplyDelete