Wednesday, June 8, 2016

CellMaxx bagus untuk kesihatan dan pesakit eczema, strok dan diabetes

Macam biasa saya suka kongsi berdasarkan pengalaman dan amalan sendiri bersama keluarga.
Yang baik kita kongsikan. Bila kita dapat melihat senyuman diwajah orang lain dengan sedikit perkongsian insyaAllah ianya akan memberi ketenangan dan satu kebahagian pada diri.

Sudah 3 bulan lebih kami sekeluarga amalkan CellMaxx. Mesti ada yang biasa dengar dan ada yang baru dengar kan?




[images daripada google]

CellMaxx ™ adalah makanan kesihatan berasaskan alga hijau biru  yang di kenali sebagai Aphanizomenon flos Aquae (AFA)  dari Tasik Klamath, Oregon, Amerikal Syarikat.  Produk ini kaya dengan nutrisi lengkap seperti  Polisakarida, Phycocyanin, Klorofil, L-selectin ligand, Vitamin, Trace Mineral, Beta Karotena, Asid Amino dan Phenylethylamine (PEA). Kajian menunjukan pengambilan CellMaxx ™ sebanyak 1 ke 2 paket sehari mampu menyokong pemebeasan sel-sel stem dewasa daripada tulang sumsum dan meningkatkan sistem imunisasi manusia secara semulajadi.

Boleh je google pasal CellMaxx. Testimoni pun banyak. Cuma pastikan ianya adalah CellMaxx dari Maxxima Malaysia ye. Ianya produk yang dijamin halal dan diluluskan oleh KKM. 

Seorang rakan introduce  CellMaxx kepada Daddy sebab suami dia alhamdulillah dah hilang sakit lutut dan dapat berjalan seperti biasa dan tiada masalah sakit lutut lagi. Betul, itu dilihat dengan mata sendiri.

Jadi kami mengambil dan amalkan, alhamdulillah eczema kakak tasha makin pulih, malah kering terus. Eczema kakak Tasha tu jenis yang bila kakak stress jer terus naik lah gatal dan berair. Makin banyak akan naik bila musim peperiksaan sekolah. Macam -macam juga dicuba, mungkin ubat dan suppliment lain bagus juga cuma lambat. Biasalah budakkan bukan tahan nak amalkan sesuatu dalam tempoh yang lama. Bila satu ketika sakit datang kembali mula la tak nak teruskan. Sejak diamalkan CellMaxx alhamdulillah tak sampai satu kotak dah kering, malah masuk kotak ke2 jer terus kering dan hilang. Malah bila musim peperiksaan pun dah tak keluar dah, syukur.
(maaf tiada gambar atas permintaan tuan badan)

Ahli keluarga sendiri yang terpaksa amalkan ubat stress pun, tak perlu lagi ambil ubat stress. Salah satu kebaikan CellMaxx ianya boleh membantu menghasikan cell-cell untuk mengurangkan stress.

Bila cerita pasal pesakit strok, ini memang real. Memang bagi saya satu kejayaan bagi diri ni bila dapat bantu seorang Aunty yang kena strok sebelah badan. Dah lama Aunty strok, kena bantuan anak-anak dan tak boleh berjalan tanpa bantuan. Kalau ke kedai pun pakai kerusi roda.
Anak Aunty yang rajin update testimoni ibunya. Anak mana tak seronok bila ibu dapat bergerak semula dan lebih sihat. Selepas mengambil 3 satchet iaitu 3 hari, Aunty beritahu dia rasa perubahan, pagi-pagi dah senang nak bangun. Kalau dulu dia macam letih je. Masuk hari ke 5 surprise untuk anak-anak bila tengok Aunty dapat bangun dan bergerak selangkah dua ke meja makan dari tempat baring beliau. :)  Bertambah gembira saya bila dapat whatsapp daripada anak beliau hari ke 9 "mak saya dah aktif sekarang. Siap keluar rumah siram pokok, kemas dapur... " Walaupun masa ni tangan Aunty belum pulih sepenuhnya. Aunty masih menggunakan tongkat sebab belum confident.
Lepas masuk hari ke 16 bila check dengan doktor anak Aunty pun message "gula dalam darah mak saya pun sekarang maintain 6mmol, tidur pun dah lena, mood pun dah ok... ""saya pun gembira sebab mood dia dah kembali macam sebelum dia kena strok dulu". Itulah pengalaman yang sangat saya rasa suka nak kongsi. Senyuman anak-anak itu sangat besar nilai yang tidak boleh dibeli dengan wang ringgit. Bila berjumpa dengan anak Aunty, dia cerita ibunya dah boleh buka jari dan pegang gelas. Tangan dan jari-jari pun dah makin kuat. Yang terkini! bila saya telefon rupanya Aunty tengah ajar anak dia menggunakan mesin jahit. :) alhamdulillah semoga raya tahun ni suasana lebih meriah dengan kesihatan Aunty yang makin baik.

Mymom pun dah amalkan sejak 2 bulan lalu, bagi seorang yang telah berumur 73 tahun sebelum ni asyik kebas-kebas jari, tarik mengkarung waktu malam sedang tidur (nighttime leg cramps) dan sakit lutut alhamdulillah sudah baik. Sejak amalkan CellMaxx, tak ada lagi kebas-kebas jari, tarik mengkarung malah kalau dulu adik saya akan tolak mak dengan kerusi roda bila ke Giant/Tesco sekarang mak dah boleh jalan sendiri. Makin lama berdiri. Kami tidak expect mak boleh berjalan laju macam orang muda lain. Tetapi dengan keadaan beliau yang makin cergas rasa seronok bila kami bersama. Mak masih terus amalkan kami harap ianya dapat stabilkan bacaan diabetes mak.

MyFIL asyik sakit lutut jer, sekarang ni alhamdulillah lepas masuk 2 kotak dah boleh berjalan seperti biasa dan tak sakit lutut lagi. Harapan kami TokPapa akan makin sihat.

Yang Terkini, dengan bantuan Anak Aunty kami pos CellMaxx 1 kotak ke Felda di Perak bila kami dengar sedara Aunty yang dah dipotong ibu jari kaki sebab diabetes sedang sakit kembali tempat yang dipotong. Katanya meneneh semula. Message yang diterima, belum pun 1 kotak alhamdulillah tempat yang sakit kering dan sekarang pakcik dah boleh ke kebun. Syukur, seronok bila dapat berita gembira.

Itulah serba sedikit saya nak kongsikan. Saya sendiri pun amalkan, insyaAllah kekal sihat.
CellMaxx ni macam spirulina malah lebih baik, suppliment makanan yang boleh diambil tanpa kita stop ubat doktor atau rawatan sedia ada.

"Pertama sekali ramai yg sebenarnya menganggapkn CellMaxx yg menyembuhkan penyakit dan menilai dr segi berapa sachet atau kotak yg perlu diambil utk menyembuhkan penyakit.Ingin saya beritahu CellMaxx TIDAK  menyembuhkan dr apa2 penyakit yg menyembuhkan adalah stem cell yg dihasilkan dr tubuh bdn kita sendiri hasil dr pengambilan  CellMaxx.Oleh itu berapa lama ia akan menampakkan kesan tergantung kepada beberapa faktor seperti jenis penyakit,umur,jantina,diet pemakanan dan sebagainya.Adakala pengambilan 1 ke 2 sachet sudah menampakkan kesan kerana tulang sum sum berinteraksi dgn  cepat kerana faktor2 yg diatas.Fungsi CellMaxx membantu perembesan stem cell dr tulang sum sum dan lebih byk stem cells yang keluar maka lebih cepat proses rejuvanasi dan regenerasi sel yg berlaku.Maka oleh itu pengambilan CellMaxx yg berterusan akan membantu proses ini utk berlaku.Masalah seterusnya apabila seseorang mengambil CellMaxx dan terhasilnya stem cells maka adakalanya (walaupun ianya jarang berlaku)pesakit akan merasakan "body adjustment" yg berlaku kerana tubuh terkejut hasil dr perembesan stem cells secara tiba2.Sebagai contoh sekiranya seseorang itu berumur 50tahun penghasilan stem cells secara semulajadi dr tubuhnya terhenti apabila umurnya mencecah 25tahun oleh itu sudah 25tahun sum sum tulangnya "tidur atau tidak berfungsi" stelah pengambilan CellMaxx dalam tempoh 1 ke 2 jam sum sum tulang tiba2 bangun dan bekerja semula oleh itu perubahan yg berlaku akan mengakibatkan seseorang itu mengalami "body adjustment".Teruskan mengambil CellMaxx kerana perubahan itu hanya sementara sehingga tubuh badan pesakit itu mampu bertindak dan menerima perubahan tersebut." Sekian Terima Kasih. Dr. Reza Ibrahim (founder of CellMaxx, Maxxima).

Kepada yang berminat :
Saiz: 1 Kotak = 14 satchets.
Cara pengambilan: 1 hari sebelum tidur. (untuk lebih cepat boleh ambil 2 satchets. kemudian boleh kurangkan dan makin lama boleh jarakkan pengambilan).
Had umur: tiada had.
Harga: RM180 (bukan ahli), RM150 (ahli).
Contact WA: 013 3191256.

#cellmaxx
Yang baik jom kita kongsi bersama.
~Bidadari~

1 comment: