Saturday, October 6, 2012

Macam-macam Perangai

Aduhai.. Ada juga orang yang tidak tahu hak orang hak kita.

Ada ka...seorang jiran dengan tuuutttt bagnya yang agak besar bersama anaknya pegang payung dan disangkutnya raga.. Berjalan melalui pokok-pokok yang ditanam jiran diluar pagar dan tepi padang...

Tak pernah pulak nampak mereka sebelum ni... Jiran baru kah? Lama kah? Tapi sejak bila dua beranak ni duk buat kerja gini?

Buat apa?!... Gunting/kerat bunga di ranting pokok kita di luar pagar dan di tepi padang...hmmm ada ka patut.. Ini mesti kes nak jimat kos nak buat deco rumah. Cait!!!!

Bunga Bidadari yg diambilnya adalah bunga pokok lengkuas...seperti digambar.. Macam mana boleh saya perasan?... Sebabbbbb.... Dia ada berhenti dekat dengan pokok tu...sebelahnya adalah pokok kari. Selalunya saya sedekah je daun tu kepada yg nak masak...tapi berpada pada la nak ambil... Kali ni lain...tuptup mata yg agak liar ni nampak sejambak bunga ni dlm bag tutttttt dia... Aduhai!!!!... Sekali pergi tinggal tangkal bunga mati jer...may be dia ada rasa considerate. Tinggalkan satu tangkai je yang bunga segar dan cantik..
Apalagi... Sebelum bunga yang tinggal tu kecut siap-siap saya ambil gambar kenangan.

Yang saya tak paham dengan diri ni... Rasa macam nak je tanya perempuan tu...tapi fikirkan balik.. Biar lah dulu...may be dia terdesak kut this time mak mertua nak dtg rumah..rumah tak lawa tak ada bunga..duit nak saving bawa mertua makan lunch or dinner...
Itulah kepala ni...kenapa la boleh fikir sampai gitu.

Tapi tak apa... Sekali lagi saya nampak memang nak face dia... Buat bukan untuk pokok sendiri shj tapi utk jiran-jiran lain yang turut jadi mangsa.


No comments:

Post a Comment