Tuesday, April 28, 2009

Jauh Di Mata Tetap Di Hati


Cabaran ibu bekerja, turun gelap balik pun gelap. Keluar rumah, anak-anak masih tidur, balik tunggu masa nak tidur sampai tak sempat nak bertanya khabar dan dengar kesemua cerita. Terutama Ajeem yang memang tak puas-puas nak bercerita pasal setiap kawan-kawan di sekolah. Yasmeen pulak cari disemua bilik dan toilet kut-kut mummy menyorok.. waduh... sedih pulak bila anak dah mula mencari-cari.


Walaupun anak-anak mummy semua tak sempat mummy layan lama-lama sebab sebuk dengan urusan ofis, tapi kamu semua tetap dihati. Daddy, Tasha, Jimo, Ajeem dan Yameen bukan dekat di hati.. tapi sentiasa tetap dihati.


Mummy ingat...:

Bila Yameen bagi tumpah air, baby akan gi cari kain untuk lapkan air tadi, terharu sungguh siapa sangka anak sekecil 1 tahun 2 bulan 1 hari begitu bijak sekali.


Ajeem punya cerita membilang hari untuk outing trip ke McD Subang Parade dengan Teacher Hazel & friends. Yang paling mummy ingat, everytime Ajeem call, Ajeem akan mula cakap, "Mummy, Ajeem..... Ajeem.... Ajeem....." sebagai pembuka bicara... hehehehe.. dah jadi macam trademark Ajeem.


Tasha yang pandai ambik hatil mummy dan daddy dengan mengurut bila kami letih. Anugerah Allah. Kepandaian turun-temurun.


Jimo dengan games-nya. Nasihat Jimo untuk Ajeem yang nak dapat nombor satu sebab tengah impikan PSP. Jimo tak nak nombor satu......"Ajeem, dapat nombor satu dapat PSP, dapat nombor tiga le... boleh dapat PS3" sebab "PS3" to ada "three". hehehehe


Menarik bila mummy ingatkan anak-anak mummy boleh membuatkan mummy tersenyum sorang-sorang. Syukur kepada Allah atas anugerah yang diberikan. Setiap anak itu adalah rezeki dan kebahagiaan buat setiap keluarga yang mensyukuri nikmatNya.

2 comments:

  1. OOOOOOpps dah jumpa....hehehehehehe

    ReplyDelete
  2. Amboii semenjak boleh berinternet di rumah.. sempat pula buat investigating...

    ReplyDelete