Friday, December 27, 2013

Cuti Sekolah Dah Nak Berakhir

Cuti sekolah dah nak habis. Dah pi mana-mana ke? Dah jalan-jalan ker?

Kenapa ye bila kita cakap pasal pi jalan sekarang... wah... dalam otak semua dah mula fikir Tung*!Tung*! Holiday Oversea...

Amboi-amboi-amboi... tak semestinya bila fikir pasal cuti mesti holiday oversea.
Dalam negara pun kita tak habis redah lagi. Tapi yang berkemampuan dan ada peluang jangan dilepaskan. Yang penting bersama keluarga.

Tahun ni nampaknya cuti sekolah banyak kami sekeluarga habis di rumah dan kawasan sekitar. Ada Tok Ani dan Wan separuh masa di rumah temankan anak-anak bermesra dan sambil kenal-mengenal itulah Bidadari rasa peluang yang tak nak dilepaskan. Bukan senang untuk Tok Ani dan Wan tinggal lama dengan kami. Selalunya sekejap jer. Syukur sangat-sangat.

Dalam pada kita bersuka, jangan kita lupa pada yang dalam kesusahan, jadi bila kita berbelanja biarlah tidak hingga memboros. Amin.

Tinggal lagi 1 minggu sebelum berakhirnya cuti sekolah... Tasha dah kalut.. "Oh No!!! dah nak buka sekolah... tak puas lagi!" Amboi-amboi-amboi sesenang hati dia cakap tak puas. Mommy ni nak cuti pun berkira-kira kerja banyak dia boleh golek-golek di rumah boleh lagi komen macam tu. Hehehehe itulah antara komen dari isi hati yang ikhlas :) Rasanya sama jer masa Bidadari masa sekolah dulu... tapi syok lagi bila nak buka sekolah sebab boleh jumpa kawan-kawan.... EnjoY!!!! boleh sembang puas nanti.. cerita siap masuk rempah ratus .. lunak suara nak kasi sedap cerita.

Dah beli baju sekolah? Dah beli Kasut Sekolah... Persiapan mesti kena dah mula .. tak la last minute nanti ada yang nak terkejar sana terkejar sini kan? :)

Kali ni kita tengok apa persiapan Anje.. jeng-jeng-jeng.. patutnya Anje dah nak ke sekolah.. dah masuk 6 thn tahun depan.. Dah la dia anak Februari .. kena masuk sekolah.. nanti susah bila dah Darjah 1.



Kali ni daftar sekolah Abang Ajeem dulu , Cambridge Kids di D'Bayu, BJ. Dekat sikit, 500m jer dari rumah... :) Wah.. sesuai warna merah dengan Anje. Design dan warna baru uniform.

Harap-harap semangat Anje ni sampai habis.. Apa pulak Anje punya persiapan untuk ke sekolah yer??? kita tunggu...

Kalau tahun lepas 4 hari menjadi kenangan dan pengalaman ke sekolah.
Mommy Doakan tahun ni Anje akan ke sekolah sampai habis dan pandai belajar.


No comments:

Post a Comment