Thursday, March 18, 2010

EveryDay SportDay

Cuti sekolah.. weekend.. masa untuk bersama anak-anak.. kena ingat masa kita sihat luangkan masa dengan anak-anak.. sama juga.. masa kita sihat dan masa mereka sihat disamping kita sebuk dengan kerjaya masing-masing.

Tempoh pembesaran mereka amat pendek dengan kita..masa ni lah untuk mereka perbagai perangai dan gaya.. bila dah mula masuk alam remaja.. detik-detik kelakar anak-anak kecil dah tiada.. Setiap detik disimpan untuk kenangan masa depan hingga ke cucu cicit..

Tiap kali kalau ke supermarket.. mesti tidak lupa untuk bergaya dengan cara tersendiri.. posing anak dara dan posing gaya "Optimus".

Paling best bila gi makan.. tempat favorite kalau tak ke Kenny Rogers mesti ke Uncle Lim.. makan share-share.. seronok.. nak rasa itu dan ini.. lepas tu dah kenyang.. puas semua.. Yasmeen pandai bawa diri dia dah tak nampak macam baby..




Kalau hujan atau waktu panas.. ini lah buah hati ulam jantung Yasmeen dan Tasha.. pandai betul Pus-pus nama diberi membawa diri. Pus-pus anak kecil kami yang paling riang. Sabar je Pus-pus bila time kena kejar, cubit oleh Yasmeen.. Pus-pus "cedaih" betul...


Mewarna bukan la favorite sangat tapi boleh lah untuk impress mummy dan daddy. Bila abang akak warna saya pun nak juga.











Kalau sebelum ni semua in-door jangan lupa out-door aktiviti. Sapa pandai main "tuju kasut". Salah satu permainan Bidadari sekeluarga masa kecil.

Kalau boleh nak mereka tau macam mana nak main benda-benda lama.. seronok bila tuju kasut sebab banyak mengajar anak-anak sabar, ikut giliran dan team spirit. (sekarang ni tengah kumpul tin susu, nak "tuju tin" pulak...tunggu...)
yang bestnya lagi ramai lagi best.


Swimming hanya sekadar untuk melepaskan gian main air.


Cuti sekolah hampir habis.. sukan tak pernah habis..

3 comments:

  1. :) one happy family at home... anak2 k.has so adorable...

    ReplyDelete
  2. mereka tu rapat... main sama naik.. gaduh pun sama naik...

    ReplyDelete
  3. Sato... nanti tambah la lagi.. nanti baru meriah..

    ReplyDelete