Friday, September 19, 2014

Jom Makan Stew Kambing - MZ Cafe Sup Power


 Lawatan ke MNZ Cafe di Batu 10, Teluk Panglima Garang, Klang atas jemputan baru buka kedai tersebut tidak sia-sia.  Kami pergi satu keluarga tanpa Abang Jimo. Mamashun bersama anaknya Hafiz Dino tak nak melepaskan peluang untuk sama-sama rasa Sup Power.


Kehadiran kami disambut oleh tuan kedai dengan penuh mesra. Beliau macam tak sabar nak kami menikmati resepi tersendiri tanpa perasa.

30 minit dari Shah Alam ke Teluk Panglima Garang. Kami guna waze kerana pertama kali ke sana, Melalui SKVE cepat smooth  dan terus sampai dengan coordinate GPS yang diberikan. Memang tujuan nak gi makan petang dan nak hirup sup. Tambahan pulak bila dengar cerita Stew Kambing sedap.


MZ Cafe baru buka tapi nampaknya stew kambingnya berjaya memikat hati Anje dan semua. Tengok mereka makan tak pandang dah orang keliling. Stew set bersama Roti Perancis yang lembut tu yang lagi syok. Ada juga pilihan disediakan bersama nasi, mee, meehoon dan  kuey teow. 

Selama ni Bidadari hanya makan lamb chop atau kambing golek. Kali ni first time saya makan stew kambing, sedap! Tu yang masukkan ke dalam entry ni.

Anje habis semangkuk stew, makan sup tulang pulak. Kakak Tasha dan Daddy suka betul dengan Sup Kambing.. Oppsss sedap makan lupa nak ambil gambar. Ni, kakak Tasha dah ajak gi sekali lagi, nanti saya akan update gambar sup kambing dan sup tulang.

Harga yang ditawarkan pun berpatutan, sup dalam RM6.00 dan lamb stew RM8.00.  Menu dan harga minum yang lain kena hadir sendiri, tengok sendiri baru syok.

Alamat: 
MZ Cafe
No. 190, Jalan Sekolah, Batu 10, Teluk Panglima Garang, Klang, Selangor.
Boleh ikut SKVE atau KESAS Highway.
GPS Coordinate: 2.915556, 101.488031

Kalau nak rasa stew kambing , sup kambing, sup daging dan sup tulang yang sedap boleh singgah di MZ Cafe, Sup Power.

No comments:

Post a Comment