Monday, January 6, 2014

2 Nombor 1 Rumah

Nampaknya... keperluan untuk 2 nombor telefon rumah... 2 NOMBOR 1 RUMAH...
Satu nombor Unifi dan 1 nombor TM.

Tadi ke Pejabat TM, Shah Alam. Layanan sangat memuaskan dan perkhidmatan cepat dengan penuh senyuman. Tujuan untuk tamatkan nombor telefon TM dan cukup untuk 1 nombor Unifi.  Selepas serahkan borang kepada pegawai yang bertugas, beliau menyatakn keperluan to retain  nombor TM.

Sekarang ni dengan yuran RM1/sebulan.. dan bil semasa -RM80 (negative) jadi kalau betul tak guna telefon tu 7tahun tak payah bayar bil.

Kenapa kena retain? Sebab, kalau rumah tiada elektrik, telefon unifi tidak boleh digunakan. Jadi, untuk emergency call tak boleh dibuat. Jadi perlu untuk retain nombor TM juga sebab telefon tu guna talian analog, talian telefon tidak terjejas walaupun tak ada elektrik..

Terima kasih sangat-sangat pada pegawai khidmat pelanggan tersebut. Banyak membantu tu. Terus cancelled niat nak tamatkan talian telefon. Dengan budak-budak dan pembantu rumah di rumah memang sangat perlu talian yang boleh diharapkan (reliable). Maintain jer 2 nombor 1 rumah.

Mungkin ada sesetengah yang bersikap buat sahaja berdasarkan permintaan pelanggan. Tapi pegawai khidmat pelanggan ni, sangat prihatin dan sedia berkongsi. Syabas! Bangga sangat dengan sikap dia.
Bidadari sangat happy. Terima kasih, puan.

Setiap sikap itu adalah dari diri kita.Pertama murahlah  melemparkan senyuman, bersapa/memberi salam, compliment dengan ikhlas. Semua ini tidak kena duit dan tidak akan meletakkan diri kita ditaraf yang rendah. Sama-sama kita mulakan.


~bidadari

No comments:

Post a Comment